Om sidan

I denna blogg ger jag enbart min personliga åsikt. Det är inte en åsikt som står för de föreningar eller förbund jag är eller ev blir medlem i.
Just nu är jag Ordförande i Pingvin RC.
Mina favoritlag är naturligtvis Pingvin RC men också Wasps!

onsdag 25 mars 2015

Rugby i helgen.

Efter att Six Nations nu är slut blickar jag åter ögonen till Wasps och Pingvin. På Lördag spelar troligen Pingvins seniorlag träningsmatch i Köpenhamn mot Speed, hoppas på en bra uppslutning och en bra inledning på säsongen. Det är alltid lite ängsligt i början innan alla kalvarna är ute på grönbetet igen. COYP!
Wasps spelar redan på Fredag mot Northampton kanske en av årets viktigaste matcher för Wasps men troligtvis också den tuffaste. Skall vi ta oss till toppen och vara med i slutspelet så måste vi vinna en del av dessa tuffa matcherna och Wasps har ett tufft spelschema framför sig med bla. matcher mot Northampton, Exeter och Leicester.  Northampton har varit helt outstanding i år och jag har svårt att se att någon skall hota dem men är det någon så är det Wasps! COYW!

I super 15 har det varit en del förändringar i lagen och jag har aldrig haft något riktigt favoritlag där men däremot en favoritspelare James O'Connor. Just nu spelar han i Reds efter lite strul. Men det är en spelare med det där lilla extra som kan vara så extremt skoj att titta på. Litegrann precis som Wade i Wasps. Jag gillar de spelarna som testar lite och som du inte riktigt vet vad dom skall göra när de får bollen och som många gånger gör helt otroliga saker och skapar möjligheter för andra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar