Om sidan

I denna blogg ger jag enbart min personliga åsikt. Det är inte en åsikt som står för de föreningar eller förbund jag är eller ev blir medlem i.
Just nu är jag Ordförande i Pingvin RC.
Mina favoritlag är naturligtvis Pingvin RC men också Wasps!

söndag 29 mars 2015

Vidare......

Efter en kanonbra planeringsdag sitter man i fåtöljen med ont i halsen och förkylning och funderar på hur går vi nu vidare. Pingvin har lagt sin planering/brainstormning eller 5-årsplan om man vill kalla den så, men hur påverkas vi av annat i rugbyvärlden och rugbysverige?
Även om Pingvin har mål och visioner kanske det inte går att genomföra för andra klubbar, förbund, organisationer inte vill medverka på det spåret.
Vad händer om vi inte kan lyfta rugby mer i skåne? Vem spelar vi då mot?
Om vi inte kan lyfta rugbyintresset mer i Trelleborg,Skåne och Sverige var skall vi då få fler medlemmar och fler intresserade ifrån?
Vi fick fram massor av bra ideer och kunde göra en vettig prioritering av dem. Hoppas att vi redan till hösten kan ha en avstämning och faktiskt konstatera att vi kommit en bit på vägen.
Utan mål kommer man ingenstans utan blir kvar i soffan på samma plats man alltid suttit.

Christian Wades hattrick i Fredags var den stora behållningen av den matchen även om det mest handlade om Nathan Hughes röda kort efteråt. Jag tyckte inte det var ett rött kort, det var en olyckshändelse han hade inga intentioner att skada honom. Tror att mycket beror på Norths tidigare historia och att han blev knockad och att det var det som gjorde att han fick Rött.
Dessutom verkade det vara en väldigt oerfaren domare. Tyvärr påverkar det väldigt mycket då vi tappade poäng i jakten på top 4.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar