Om sidan

I denna blogg ger jag enbart min personliga åsikt. Det är inte en åsikt som står för de föreningar eller förbund jag är eller ev blir medlem i.
Just nu är jag Ordförande i Pingvin RC.
Mina favoritlag är naturligtvis Pingvin RC men också Wasps!

måndag 23 maj 2016

Artikel i Allehandan idag!

Pingvins damer vann SM-kval

RUGBY 
FOTO: 
Det blev en lyckad tredje omgång i kvalet till SM i sjumanna för Pingvins damer. På hemmaplan på Pilevallen, vann Pingvin kvalet efter finalseger över Malmö med 14–12. Totalt vann Pingvin fyra av tre matcher under lördagen.
Trots segern i tredje kvalomgången ligger Pingvin bara trea i den södra kvalserien och det är bara ettan och tvåan som får spela i SM-slutspelet som avgörs i samband med SM-veckan i Norrköping, den 9-10 juli.
Den fjärde och sista kvalomgången avgörs den 4 juni i Lund. För att säkra en slutspelsplats krävs det att Pingvin vinner den sista kvalomgången.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar