Om sidan

I denna blogg ger jag enbart min personliga åsikt. Det är inte en åsikt som står för de föreningar eller förbund jag är eller ev blir medlem i.
Just nu är jag Ordförande i Pingvin RC.
Mina favoritlag är naturligtvis Pingvin RC men också Wasps!

måndag 16 maj 2016

Dagens första artikel i Trelleborgs Allehanda

Pingvin SM-klara efter bragdmatch

Rugby, sjumanna
Foto:
Pingvin har inte förlorat en match i SM-kvalet. I tredje omgångens final mot Vänersborg stod trelleborgarna för en jättevändning.
– Det gick över förväntan. Vi saknade tre betydelsefulla spelare och fick ta in juniorer, men de gjorde väldigt bra ifrån sig, säger lagledaren Mikael Eriksson.
I de två inledande matcherna besegrades Malmö och Göteborg, där den senare matchen blev en tät och fysisk kamp. I semifinalen väntade Spartacus, som också fick se sig slagna av trelleborgarna.
Men den stora bedriften kom i finalen mot Vänersborg då Pingvin låg under med 24–7 i halvtid.
  • – Sen får vi en man utvisad en bit in i andra och då ska det i princip vara helt kört, särskilt i sjumanna, säger Mikael Eriksson.
    Men Pingvin gjorde det omöjliga. Efter tre försök på fem minuter lyckades man vända och vinna matchen med 26–24.
    Nu är laget klara för sommarens SM-slutspel, där man med största sannolikhet kommer att få en bra lottning till följd av sin förlustfria svit.

    http://www.trelleborgsallehanda.se/sport/pingvin-sm-klara-efter-bragdmatch/

    Inga kommentarer:

    Skicka en kommentar