Om sidan

I denna blogg ger jag enbart min personliga åsikt. Det är inte en åsikt som står för de föreningar eller förbund jag är eller ev blir medlem i.
Just nu är jag Ordförande i Pingvin RC.
Mina favoritlag är naturligtvis Pingvin RC men också Wasps!

måndag 16 maj 2016

Dagens andra artikel i Trelleborgs allehanda

Idel förluster för Pingvins damer

Rugby, sjumanna
Foto:
Pingvins damer hade en motig söndag i Ronneby när man förlorade samtliga matcher i SM-kvalets andra omgång.
– Vi hade halva laget borta och fick ta in tjejer från flickor 16 och spelare som bara tränat några gånger, säger tränaren Britt Westesson.
Hon tyckte dock att det var viktigt att ge de oerfarna spelarna chansen och var nöjd med hur de skötte sig.
– Vi släppte inte igenom dem i mitten utan de fick komma runt på kanterna. Om de har snabba spelare där finns det inte så mycket att göra.
  • Förlusterna kom mot Lugi, Malmö och Ronneby. Det senare laget vann över Pingvin också i matchen om tredjepris.
    Nu ställs det höga krav på Pingvin i kvalets två avslutande omgångar om man ska ta sig till SM.
    – Vi måste komma etta eller tvåa i en av omgångarna. Helst i båda, säger Britt Westesson.
    http://www.trelleborgsallehanda.se/sport/idel-forluster-for-pingvins-damer/

    Inga kommentarer:

    Skicka en kommentar