Om sidan

I denna blogg ger jag enbart min personliga åsikt. Det är inte en åsikt som står för de föreningar eller förbund jag är eller ev blir medlem i.
Just nu är jag Ordförande i Pingvin RC.
Mina favoritlag är naturligtvis Pingvin RC men också Wasps!

onsdag 25 maj 2016

Streaming TBC.....

Ok lite mer komplicerat att streama med riktig videokamera än jag tänkte från början.

När jag streama via mobilen var problemet mest kvaliten och att den slukade surf men annars var det bara rätt app och en kanal på you tube och sen var det bara att köra...

Med videokamera skall man lyckas föra in signalerna i datorn från videokameran och det är inte så enkelt som att bara plugga in sladden för nästan alla portar du har på din dator är bara utgående och inte ingående.... Så förutom en specialsladd till just din kamera så skall man skaffa en Video capture dvs en liten pryttel man skall ha mellan kameran och datorn.... det får bli kvällens projekt.

Hoppas jag får ihopa allt innan helgens match!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar