Om sidan

I denna blogg ger jag enbart min personliga åsikt. Det är inte en åsikt som står för de föreningar eller förbund jag är eller ev blir medlem i.
Just nu är jag Ordförande i Pingvin RC.
Mina favoritlag är naturligtvis Pingvin RC men också Wasps!

onsdag 1 april 2015

Rugby i Påsk

Normalt sett brukar rugby och påsk vara synonymt i Trelleborg med påskturneringar eller olika rugbyarrangemang. Inte så konstigt med tanke på att vädret brukar vara ok och vissa saker som hör till påsken också är ovala......
I år är det ingen traditionell påskturnering men det är fortfarande lite rugby hos Pingvin i form av träningsläger för damernas landslag 7´s den 3-4 April.
och i andra delar av världen pågår rugbyn för fullt. På Fredagmorgon spelas det mycket Super rugby. Jag är intresserad av matchen mellan Melbourne Rebels och Queensland Reds pga James O´Connor. Han spelade tidigare i Rebels men spelar nu i Reds. Han har haft lite strul men håller på att jobba sig tillbaka, jag tror tom att han har chans att hinna komma tillbaka till Landslaget.
På Söndag smäller det då är det European Rugby Champions Cup Kvartsfinal mellan Toulon och Wasps! 16:15 är det dags så räkna inte med att jag är anträffbar just då.....
Tror faktiskt Wasps kan överraska och slå Toulon, Wasps börjar få ihop sitt lag och gör många försök.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar