Om sidan

I denna blogg ger jag enbart min personliga åsikt. Det är inte en åsikt som står för de föreningar eller förbund jag är eller ev blir medlem i.
Just nu är jag Ordförande i Pingvin RC.
Mina favoritlag är naturligtvis Pingvin RC men också Wasps!

tisdag 29 december 2015

Föreningskonferens

Direkt taget från förbundets hemsida:

Välkomna till föreningskonferensen 2016

2015-12-29 11:57
Succén fortsätter. Föreningskonferensen har hittat sitt format och har blivit ett bra tillfälle för alla föreningar att träffas och avhandla sådant som är gemensamt för oss. Återigen ses vi mitt i rugbysverige; på Jönköping Hotell och konferens och i år är temat ”Med spelaren i fokus”
  • Uppdaterad: 2015-12-29 12:05

Jönköping hotell och konferens

Start 6 februari kl: 10.30

Slut 7 februari Kl: 15.00

 

Övergripande innehåll:

Med spelaren i fokus: hjärnskakningar

Med spelaren i fokus: Anti-doping

Tävling

Mini workshops på olika teman; domarutveckling, ungdomsspel, kommunikation, sponsring, styrelse.

 

Max två deltagare från varje förening därefter i mån av plats. Konferensen finansieras delvis av Idrottslyftet. Anmälan sker på vår anmälningsmodul som finns på följande länk:

http://iof3.idrottonline.se/SvenskaRugbyforbundet/Utveckling/Anmalanutbildningar/

 

Senast den 15 januari.

Välkommen med din anmälan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar