Om sidan

I denna blogg ger jag enbart min personliga åsikt. Det är inte en åsikt som står för de föreningar eller förbund jag är eller ev blir medlem i.
Just nu är jag Ordförande i Pingvin RC.
Mina favoritlag är naturligtvis Pingvin RC men också Wasps!

tisdag 15 december 2015

Lucka 15



lasse
Namn: Lars Mossberg
Roll i förbundet: Ledamot Ungdomskommittén
Ålder: 49
familj: Hustru Karin o fem goa barn/ungdomar
ort: Vänersborg
Yrke: Kommunikatör
Klubb: Vänersborg RK
Rugbybakgrund: Stolt SM-brons i Minirugby 1978.
Bästa rugbyminne: Efter 30-års frånvaro från rugbyn står jag plötsligt och ser på min äldste sons första rugbymatch där han gör försök. Plötsligt hade han hittat -sin- idrott. Jag grät en skvätt och gick sedan o frågade hur jag kunde hjälpa till i klubben. Nu har jag varit ungdomsansvarig i klubben i 7 år.


Vad innebär din roll i förbundet, vad gör du?
Jag är språkröret för region Väst i ungdomskommittén, där vi har ambitionen att sätta ramverk och stötta utveckling av svensk ungdomsrugby.
Vad får dig att vilja ge av din tid för svenska rugbyförbundet?
I en liten sport är det extra viktigt att sätta en gemensamma förutsättningar för att nå utveckling. Det klarar vi inte på klubbnivå. Vi är viktiga för varandra.
Vad är den största utmaningen för svensk rugby?
Att rekrytera och behålla mängden barn/ungdomar och ledare. Utmaningen delar vi med all lagidrott.
Var hoppas du att Svensk rugby är om 10 år?
För ungdom att alla regioner lyckas med samma utvecklingskurva som Stockholmsregionen nu visar på.
Varför rugby är världens bästa sport:
Fysik och snabbhet tillsammans med en värdegrund som andra idrotter bara drömmer om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar