Om sidan

I denna blogg ger jag enbart min personliga åsikt. Det är inte en åsikt som står för de föreningar eller förbund jag är eller ev blir medlem i.
Just nu är jag Ordförande i Pingvin RC.
Mina favoritlag är naturligtvis Pingvin RC men också Wasps!

söndag 20 december 2015

Lucka 20

jonas
Namn: Jonas Toresäter
Roll i förbundet: Fysansvarig Akademin (flickor) och med i arbetsgruppen för Damelit.
Ålder: 49.
familj: Fru och två döttrar.
ort: Enköping
yrke: Lantmätare
klubb: ERK
rugbybakgrund: 13 säsonger i ERKs A-lag samt senior- och juniorlandslag.
bästa rugbyminne: När F18-landslaget slog Ryssland i EM i Belgien i höstas och alla SM-gulden med ERK.
 
Vad innebär din roll i förbundet, vad gör du?
Planerar och genomför fysträning och fystester för Alademin och damlandslaget.
Ansvarar för fysdelen i förbundets långsiktiga plan för utveckling av svensk damelit. Konkret just nu innebär det jobb med en kravanalys för olika fysiska kapaciteter.
Vad får dig att vilja ge av din tid för svenska rugbyförbundet?
Dels är det pay back time, dels har vi ett gäng mycket talangfulla och seriöst satsande unga rugbytjejer som det känns fantastiskt inspirerande att få vara med och utveckla.
Vad är den största utmaningen för svensk rugby?
Att ta hand om de unga talanger vi har på ett seriöst och professionellt sätt, så att de får förutsättningar att utvecklas till internationell elitnivå. Jag är övertygad om att en seriös elitsatsning och ett framgångsrikt landslag är viktiga faktorer för utvecklingen av svensk rugby, och som också genererar rekrytering av unga spelare och indirekt bidrar till den bredd vi vill ha.
Var hoppas du att Svensk rugby är om 10 år?
 Jag hoppas att vi har ett svenskt damlandslag bestående av 20 toppatleter som är kvalificerat för OS.
 
Varför är rugby världens bästa sport?
Det är en sport för alla, som har rätt inställning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar