Om sidan

I denna blogg ger jag enbart min personliga åsikt. Det är inte en åsikt som står för de föreningar eller förbund jag är eller ev blir medlem i.
Just nu är jag Ordförande i Pingvin RC.
Mina favoritlag är naturligtvis Pingvin RC men också Wasps!

onsdag 23 december 2015

Lucka 23

emma
Namn: Emanuel Hedeberg
Roll i förbundet: Suppleant i styrelsen, ledamot i tävlingskommittén samt jobbar med IT och layout på rugby.se
Ålder: 40år
familj: Fru Tola och liten hund
ort: Partille
yrke: Skolvaktmästare
klubb: Spartacus RUFC
rugbybakgrund: Började 1991 då i Wexiö RK, tränare, domare, styrelseuppdrag i alla former. 
bästa rugbyminne: När ungdomslaget jag tränade någon gång på 90-talet utvecklade sig under u-sm och blev helt plötsligt mycket bättre. 
 
 
Vad innebär din roll i förbundet, vad gör du? Jobbar mest med rugby.se och tävlingsfrågor. 
 
Vad får dig att vilja ge av din tid för svenska rugbyförbundet?Att jag tror på rugbyn och de värderingar vi har samt att jag tycker det är roligt. 
 
Vad är den största utmaningen för svensk rugby? Att få till den struktur och ekonomi som behövs för att bli ett större förbund.
 
Var hoppas du att Svensk rugby är om 10 år? Jag hoppas vi har växt och nått minst 10000 aktiva spelare varav hälften är tjejer. Tror också att med detta så kommer vi att kunna konkurrera på en betydligt högre nivå än vad vi gör idag. 
 
 Varför är rugby världens bästa sport? Fantastisk gemenskap där alla är välkomna. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar