Om sidan

I denna blogg ger jag enbart min personliga åsikt. Det är inte en åsikt som står för de föreningar eller förbund jag är eller ev blir medlem i.
Just nu är jag Ordförande i Pingvin RC.
Mina favoritlag är naturligtvis Pingvin RC men också Wasps!

torsdag 17 december 2015

Lucka 17

david
Namn: David Karlsson
Roll i förbundet: Ordförande för Tävlingskommittén.
Ålder: 34år
Familj: Sambo, son (4år) samt hund
Ort: Gävle
Yrke: Elektronikingenjör
Klubb: Sandviken RC
Rugbybakrund: Började spela i Linköping RK våren 2003 och fram till hösten 2007. 2006 och 2007 var jag ordförande för Linköping RK. Säsongerna 2008-2009 spelade jag i Uppsala. Vintern 2010 bestämde jag mig för att inte fortsätta i Uppsala och tog ett uppehåll fram tills 2014 då jag gjorde debut i Sandviken RC. Jag har under mina år spelat som propp, kratsare och andraled. Trots det så är mina flesta poäng gjorda på sparkar. 2010 gick jag in i rollen som ordförande för Tävlingskommittén, 2011 och 2012 var jag ledamot i Tävlingskommittén. Under 2015 har jag varit kommittéledare för div 1 väst och öst.
Bästa rugbyminne: Jag har en hel del underbara minnen från rugbyn men det som är starkast är Stockholm 10s 2008. Jag var då i förmodligen mitt livs form och åkte ner till Stockholm för att spela med Linköping. Helgen slutade med att Linköping stod som shield vinnare.

Vad innebär din roll i förbundet, vad gör du?
Jag leder TKs arbete. TK planerar serierna, uppdaterar Tävlingsbestämmelserna, godkänner speltillstånd, dispenser, övergångar etc, hanterar bestraffningsärenden för lag och klubbar etc.
Vad får dig att vilja ge av din tid för svenska rugbyförbundet?
Jag känner att jag har saker att bidra med och jag kan jag stötta förbundet på något sätt så gör jag gärna det.
Vad är den största utmaningen för svensk rugby?
Jag ser många utmaningar. Det är väl det som är den största utmaningen att få ihop alla dom utmaningar som vi står för. Det finns olika intressen ifrån olika håll. Och det gör det till en stor utmaning när vi är ett litet förbund.
Var hoppas du att Svensk rugby är om 10 år?
Jag hoppas att svensk rugby har gjort en dubblering av antalet klubbar i seriesystemet och även dubblerat antalet utövare.
Varför rugby är världens bästa sport?
Rugbyns värdegrund gör sporten till den bästa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar