Om sidan

I denna blogg ger jag enbart min personliga åsikt. Det är inte en åsikt som står för de föreningar eller förbund jag är eller ev blir medlem i.
Just nu är jag Ordförande i Pingvin RC.
Mina favoritlag är naturligtvis Pingvin RC men också Wasps!

lördag 12 december 2015

Lucka 12

rami

Namn: Rami Aro

Roll i förbundet: Domare

Ålder: 35

Familj: Sambo

Ort: Sollentuna

Yrke: Lärare i ämnet Idrott och Hälsa

klubb: Svenska Rugbydomarföreningen (SRDF)

Rugbybakgrund: Började spela rugby i USA (Barrington Rugby) 1997. Sedan blev det Södertälje, Enköping (flera SM tecken och Nordisk mästare), Finska Landslaget och Attila innan jag började döma 2011.

Bästa rugbyminne: En mycket svår fråga att besvara men just nu är det nog min första internationella landskamp som jag dömde den 23/5-15 mellan Norge och Bulgarien. En mycket trevlig helg med massa nya vänner och rugby. Att senior Cummins (Australiens Honeybadgers far) kom fram till mig efter matchen och sa att detta var en av topp tre bästa domarinsatser han hade sett, alla kategorier! Den satt bra :-)

 

Vad innebär din roll i förbundet, vad gör du?

Jag dömer matcher mer eller mindre varje helg. Hjälper till med rekrytering av nya domare och försöker utveckla både mig själv och andra.

Vad får dig att vilja ge av din tid för svenska rugbyförbundet? Den sociala biten samt att vi håller på med världens bästa sport!

Vad är den största utmaningen för svensk rugby?

Att fortsätta utvecklas med de minimala resurserna vi har.

Var hoppas du att Svensk rugby är om 10 år?

Att vi har flera lag i varje division (dam som herr). Att våra landslag utmanar möjligheterna att delta i de större turneringarna. Att vi har domare som dömer fler internationella matcher och turneringar. Att vi stödjer Svensk Rugbys utveckling.

Varför rugby är världens bästa sport:

Respekten vi har mot alla deltagare inom sporten. Att alla får vara med, oavsett hur man ser ut och var man kommer ifrån.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar