Om sidan

I denna blogg ger jag enbart min personliga åsikt. Det är inte en åsikt som står för de föreningar eller förbund jag är eller ev blir medlem i.
Just nu är jag Ordförande i Pingvin RC.
Mina favoritlag är naturligtvis Pingvin RC men också Wasps!

måndag 21 december 2015

Lucka 21

jim bild (Large)
Namn: Jim Lindfors
Roll i förbundet: Ordförande i valberedningen SRF, Ordförande Stockholms Rugbyförbund
Ålder: 51 år
Familj: Tre söner
Ort: Täby
Yrke: Verksamhetskonsult
Klubb: Erikslund Rugby
Rugbybakgrund: Klubbar: Norra Real, Stockholm Exiles RFC, San Isidro Club,Buenos Aires, Argentina, Reading RFC, Belfast RFC, Christchurch, Nya Zeeland. Representationslag:Sverige U19, 2 juniorlandskamper, Stockholms distriktslag, Sverige, 35 landskamper, Svensk mästare, Nordisk mästare.
Bästa rugbyminne: Väldigt många bra minnen. Första landskampen. Professionellt spel i NZ. Bajada i Argentina. Att ha spelat på alla kontinenter (1995 i Sydafrika). Erikslund Rugby U13 - första försöket säsongen 2008. Tourer till England, Skottland, Wales, Belgien, Holland, Tyskland, Polen, Danmark, Norge, Finland, Frankrike, Italien, USA, Singapore, Hong Kong.

 

Vad innebär din roll i förbundet, vad gör du?
Arbetet i valberedningen handlar om att få till styrelser i SRF som ska fungera så bra som möjligt och arbeta så bra som möjligt. Detta innebär en hel del kommunikation med intressenter runt om i rugbysverige.
Som ordförande i SthRF driver jag utvecklingen och styr verksamheten inom de olika områdena vi verkar inom. Rekrytering av folk som tar olika ansvar är den tredje viktiga biten.
Vad får dig att vilja ge av din tid för svenska rugbyförbundet?
Vår vision i Erikslund Rugby är att göra år del av världen till ett bättre ställe att bo på. Jag tror att detta gäller svensk rugby också. Jag vill bidra till det.
Vad är den största utmaningen för svensk rugby?
Att överbrygga från den situation vi har nu till det vi kommer att ha om 3 - 5 år, då frukterna kommer av det arbete som har gjorts på senare år. Det finns alltför många som gottar sig åt tillkortakommanden och misslyckanden, ofta utan perspektiv, kunskap och insikt. I stället borde vi bygga på den enorma positiva energin som finns inom många delar av svensk rugby och säkerställa att vi bygger framtiden på rugbyns värderingar.
Var hoppas du att Svensk rugby är om 10 år?
Många fler spelare och lag. Många fler starka och väl fungerande klubbar med strategiska planer som utförs. Rugby är ett naturligt alternativ på många ställen i Sverige.
 Varför är rugby världens bästa sport? Värderingarna. Människorna. Roligast att spela och se på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar