Om sidan

I denna blogg ger jag enbart min personliga åsikt. Det är inte en åsikt som står för de föreningar eller förbund jag är eller ev blir medlem i.
Just nu är jag Ordförande i Pingvin RC.
Mina favoritlag är naturligtvis Pingvin RC men också Wasps!

torsdag 24 december 2015

Lucka 24

cissi  Cissi till höger med Erika Storchenfelt 

efter vinsten i VM-kvalet 2009.

Namn: Cecilia Lundin 
Roll i förbundet: Kassör
Ålder: 40
familj: sambo och två söner, 1 och 3 år
 ort: Stockholm 
 yrke: just nu studerande igen 
 klubb: Attila 
 rugbybakgrund: Attila RG 1997-2007, Toulouse 2005, Richmond RFC 2007-2010, spelat i landslaget (både 7- och 15-manna) mellan 2001-2010.
Bästa rugbyminne: VM-kvalet på hemmaplan 2009 då vi tog oss vidare till VM och VM 2010 även om jag pga skada fick uppleva det som åskådare - det var riktigt bra matcher och arrangemang. Och fantastiskt stolt att se laget spela i VM.
 

 

 Vad innebär din roll i förbundet, vad gör du? Jag har ansvaret för att hålla koll på ekonomin. Planera och följa upp årsbudget men även planera budget för enstaka arrangemang som SRF har tex F18-EM.

 Vad får dig att vilja ge av din tid för svenska rugbyförbundet? 
Att fler ska få chans att uppleva världens bästa sport. Att få ge tillbaka en liten del av allt roligt jag varit med om.

 Vad är den största utmaningen för svensk rugby?
Att hitta, utbilda, engagera och hålla kvar domare, tränare, lagledare etc. Dvs alla ideella krafter som behövs runt nya och gamla som vill spela rugby. Har vi det kommer spelarna. 

Var hoppas du att Svensk rugby är om 10 år?
Fler klubbar och spelare och stabilare klubbar (och förbund) både i ekonomiskt och organisatoriskt avseende. Rent sportsligt att vi är med och slåss om platser i VM och OS.
Varför är rugby världens bästa sport?
För att det kan vara kallt, regnigt, blåsigt men ändå är alldeles, alldeles...underbart att stå på plan. Men främst är det världens bästa sport för gemenskapen på och av plan och för att vem som helst är välkommen in i den gemenskapen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar