Om sidan

I denna blogg ger jag enbart min personliga åsikt. Det är inte en åsikt som står för de föreningar eller förbund jag är eller ev blir medlem i.
Just nu är jag Ordförande i Pingvin RC.
Mina favoritlag är naturligtvis Pingvin RC men också Wasps!

söndag 24 april 2016

7´s i Trelleborgs Allehanda!

Lekande lätt för Pingvins herrar Rugby ,
Pingvins herrar har ett väldigt starkt sjumannalag i år. I SM-kvalet på Pilevallen var laget överlägset och vann sina fyra matcher stort.
Damlaget kom tvåa efter förlust mot Lugi i finalen.
Pingvins herrar lär bli svåra att stoppa från att från att ta SM-guld i år. När SM-kvalet inleddes på Pilevallen på lördagen vann laget sina fyra matcher i stor stil.
I gruppspelet blev det 50–0 mot Wexiö, 40–0 mot Helsingborg och 24–0 mot Malmö. I finalen blev det sedan 40–7 mot Wexiö.
– En bra start på säsongen av oss. Det var kul att spela i dag, säger Pingvins nye skotte, Matthew McShane, som kom till Trelleborg bara i onsdags.
  • Han är ett starkt nyförvärv då han har spelat i det skotska U18-landslaget i sjumannarugby. 18-åringen från Glasgow ska nu stanna resten av säsongen i Pingvin.
    – Jag hoppas jag kan utvecklas här. Jag trivs redan bra här, det är väldigt trevliga människor i klubben, säger Matthew McShane.
    Den snabbhet han visade upp under lördagen lär Pingvin ha nytta av.
    Även Matthew Keane var ett brittiskt nyförvärv som imponerade på lördagen.
    Herrarna spelar SM-kvalet i tre omgångar. Fyra lag ska få plats i SM-slutspelet som avgörs i juli i samband med SM-veckan i Norrköping. Pingvins storsegrar gör att de nästan redan är klara för slutspelet.
    Pingvins damlag gick också till final efter tre raka segrar i gruppspelet. Det blev 19–17 mot Lugi, 31–10 mot Ronneby och 22–0 mot Malmö.
    I finalen blev det dock förlust med 5–21 mot Lugi.
    – Vi tappade bollar och deras fem försök kommer efter enkla misstag av oss. Vi ska ta med oss matchen mot Malmö, i den funkade verkligen allting, säger damlagets tränare Britt Westesson.
    Pingvins landslagstjej Frida Nilsson var dagens hemmaspelare. Hon gjorde 53 av Pingvins 77 poäng för dagen. Bland annat gjorde hon samtliga poäng i segermatchen mot Malmö.
    Damernas kval spelas i fyra omgångar. De två bästa från södra gruppen går till SM-slutspelet.

    Inga kommentarer:

    Skicka en kommentar