Om sidan

I denna blogg ger jag enbart min personliga åsikt. Det är inte en åsikt som står för de föreningar eller förbund jag är eller ev blir medlem i.
Just nu är jag Ordförande i Pingvin RC.
Mina favoritlag är naturligtvis Pingvin RC men också Wasps!

söndag 10 april 2016

Intressant info!!!

Detta inlägg kom upp på FB idag från Per Gjörloff vice ordförande i svenska rugbyförbundet. Jag tycker det är toppen att han beskriver vad de gör och vad det arbetas med.

Hej alla,
Tänkte försöka i punkt delge er vad som är på gång inom SRF och relaterad verksamhet:

1. På tävlingssidan har våren handlat om att komma igång med vårt nya tävlingssystem - Profixio - som ersätter LagTA som vi tidigare haft. En del jobb med att lägga in alla matcher och få systemet att rulla på smärtfritt. Sedan tidigare har serierna lagts och arrangörer utsetts till Sweden Series. Inte heller ett helt enkelt uppdrag, verkar det som.

2. Rekrytering av ny DO. 

3. Streamingprojektet

4. Idrottslyftet 2016 samt förberedelse för 2017-2020

5. Landslagens förberedelser inför sina respektive tävlingar. Herr XV har varit på träningsläger på Malta, Herr VII åker till Tours tillsammans med utvecklingslandslaget och spelar Howard Hinton 7's som förberedelse för sommarens två RE Men's Trophy. Dam VII åker till Stanislav 7's och förbereder sin EM-turnering samt att F18 har varit på Rosslyn Parks 7's inför sitt EM.

6. Nytt antidopingprogram under utvecklande.

7. Sponsorfrågan

8. Konstituering av ny styrelse och välkomnande av nya styrelseledamöter.

9. SM-veckan i Norrköping.

10. Ny leverantör efter upphandling - Nordic Rugby.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar