Om sidan

I denna blogg ger jag enbart min personliga åsikt. Det är inte en åsikt som står för de föreningar eller förbund jag är eller ev blir medlem i.
Just nu är jag Ordförande i Pingvin RC.
Mina favoritlag är naturligtvis Pingvin RC men också Wasps!

fredag 15 april 2016

Välkomna tillbaka Karlskrona

Så härligt att höra att den stad man bott i många år nu återigen har vaknat på rugbysidan!!!!

ede37bcd51-red wolves 33 kopiera
KRC Red Wolves

Spela rugby i världsarvet

2016-04-15 17:01
Vi kan idag stolt meddela att Karlskrona RC har återuppstått och verkar igen som en SRF-ansluten förening.
  • Uppdaterad: 2016-04-15 17:24

Karlskrona RC hade sin storhetsperiod under slutet av 1990-talet då en tongivande skara juniorer slog igenom på nationell nivå. Dessa var bland annat Marcus Pedersen, Mattias Eriksson och bröderna Ola och Tonie von Dahn som spelade ihop i olika junior- och seniorlandslag. De två förstnämnda har nu tillsammans med bland annat Tobias Lundström åter tagit upp rugbyn i örlogsstaden på UNESCOs världsarvslista för en ny generation rugbyspelare i Blekinge. Under början och mitten av 2000-talet spelade KRC i dåvarande Elitserien för att sedan föra en tynande tillvaro. Tills nu. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar