Om sidan

I denna blogg ger jag enbart min personliga åsikt. Det är inte en åsikt som står för de föreningar eller förbund jag är eller ev blir medlem i.
Just nu är jag Ordförande i Pingvin RC.
Mina favoritlag är naturligtvis Pingvin RC men också Wasps!

fredag 8 april 2016

Artikel från Skaraborgs Allehanda

Skövde Rugby arrangerar SM-kval

RUGBY: Heldag på Södermalms IP

Om drygt två veckor arrangerar Skövde Rugby SM-kval på hemmaplan och ser då en bra chans att visa upp sporten för Skövdeborna.
– Jag hoppas verkligen att folk tar chansen och kommer dit och tittar, säger Oskar Ray-Fraissinet i Skövde Rugby.
  Skriv ut artikeln      Rätta fel
Slutspelet i sjumanna-rugby avgörs i samband med SM-veckan i Norrköping senare i sommar, men innan dess ska det kvalas på olika platser runt om i Sverige och SM-kvalet för den västra regionen avgörs i Skövde den 23 april.
Då kommer sex herrlag och fyra damlag att mötas på Södermalms IP och det blir många matcher. Ett viktigt arrangemang för Skövde Rugby som är en relativt nystartad förening. Nu får man en möjlighet att locka ett flertal duktiga lag till Skövde och bjuda på rugby av bra klass.
– En sådan här tävling innebär ett oerhört stort lyft i och med att vi inte spelar officiella matcher varje helg. Vi vill få hit matcher så att att folk kan se att det är en sport som inte bara finns på Youtube utan i verkligheten också, menar Oskar.
Han själv har spelat rugby sedan han var sex år gammal och har en hel del erfarenhet. Oskar är en av initiativtagarna till Skövde Rugby och ser fram mot SM-kvalet på hemmaplan.
Skövdes herrar möter Borås, Vänersborg, Spartacus (från Partille), Göteborg och Uddevalla.
– Vi har ett antal nya spelare i vår förening som bara har spelat i ett år och nu ska de möta spelare som lirat i fyra, fem eller sex år. Det ska bli sjukt kul att se hur de presterar mot de här rutinerade rävarna, men jag tror att vi har en chans att komma topp fyra, säger Oskar.

Inte damlag

På damsidan är det Vänersborg, Kalmar, Borås och Göteborg som gör upp i Skövde. Där saknar arrangerande Skövde Rugby ett lag.
– Vi har några tjejer som spelar, men inget fullt lag än, konstaterar Oskar Ray-Fraissinet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar