Om sidan

I denna blogg ger jag enbart min personliga åsikt. Det är inte en åsikt som står för de föreningar eller förbund jag är eller ev blir medlem i.
Just nu är jag Ordförande i Pingvin RC.
Mina favoritlag är naturligtvis Pingvin RC men också Wasps!

måndag 18 april 2016

Måndag igen....

Puh då var helgen slut och fokus på jobb igen.... började bra idag eller inte... skulle lämna bilen på Service men de öppnade inte förrän 7 så det var hem igen och tillbaka. när jag sen gick på bussen så var där inga pengar på kortet.....


Helgen rusade på och Pingvin B hade premiär i Kalmar, många som spelade för första gången på ett par år eller tom första matchen överhuvudtaget. Förlust blev det men resan verkade vara väldigt lyckad. En glad blandning av äldre rutinerade och fjuniga ynglingar. Lite mer träning tillsammans och kanske ha varit på samma plan innan nästa match kan innebära ett steg framåt även på plan.


Söndagen blev röjardag på klubben, massor av skräp kördes till tippen och vi la massor av plattor till en ny uteplats där man kan njuta av solen och fin rugby :)


Och förberedelserna är i full gång för Lördagens 7´s SM-kval. Ikväll är det dessutom dags att inspektera lokalerna för övernattning till Trelleborg Rugby Festival i Augusti.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar