Om sidan

I denna blogg ger jag enbart min personliga åsikt. Det är inte en åsikt som står för de föreningar eller förbund jag är eller ev blir medlem i.
Just nu är jag Ordförande i Pingvin RC.
Mina favoritlag är naturligtvis Pingvin RC men också Wasps!

fredag 22 april 2016

Mer rugby i tidningen!!!

Trelleborgs Allehanda levererar!!!
Lyssna på podden!!!
http://presslaktaren.blogg.trelleborgsallehanda.se/blogg/tas-sportpodd-avsnitt-33/

Hon är mer spelsugen än någonsin

RUGBY 
Redo för efterlängtad rugbypremiär. Nellie Svensson är gäst i TA:s sportpodd.

För ett år sedan kom Nellie Svensson hem knäskadad från Nya Zeeland. Efter ett år med rehab är hon mer spelsugen än någonsin inför lördagens SM-kval på Pilevallen.

LYSSNA: 

Här kan du lyssna på avsnittet i TA:s sportpodd. 

  • Rugbyfrälsta Nellie Svensson gjorde som många andra rugbyfrälsta - åkte till Nya Zeeland, landet där rugbyn är nationalsport, för att förkovra sig.

    Tillsammans med kompisen Mimmie Linde spelade hon i ett lag i södra Auckland. Men efter ett kort tag med tuffare träning sa knäna ifrån.

    – Jag spelade en turnering med laget och dagen efter kom jag inte ur sängen. Knäna orkade inte trycket, säger Nellie Svensson när hon gästar TA:s sportpodd.

    – Jag hade tur att landa i ett lag med några av världens bästa spelare, jag hade verkligen haft möjlighet att utvecklas extremt. Så jag tycker det är jättesynd att jag fick åka hem.

    Nu är knäna återhämtade. Suget på rugby har hon aldrig tappat.

    Säsongen som stundar innehåller till att börja med SM-kval i sjumannarugby.

    – Det ska bli ett roligt lag att spela med. Vi har ett blandat lag, verkligen alla olika typer av spelare. Jag är oerhört taggad för att se hur det ska gå, säger Nellie Svensson.

    Pingvins damer ställs mot Ronneby, Lugi och Malmö i det första SM-kvalet av fyra. Går allt som planerat blir det SM-slutspel under SM-veckan i Norrköping i juli.

    FAKTA

    Nellie Svensson

    Ålder: 21

     

    Familj: Mamma Ulla och styvpappa Torgny, storasyster Carolina 30, pappa Arne

    Bor: Tullstorp, norr om Skateholm

     

    Sysselsättning: Kassabiträde

     

    Aktuell: Gäst i TA:s sportpodd

    Inga kommentarer:

    Skicka en kommentar