Om sidan

I denna blogg ger jag enbart min personliga åsikt. Det är inte en åsikt som står för de föreningar eller förbund jag är eller ev blir medlem i.
Just nu är jag Ordförande i Pingvin RC.
Mina favoritlag är naturligtvis Pingvin RC men också Wasps!

torsdag 9 april 2015

Intensiv Rugbyhelg!

I helgen händer mycket på Pingvin och för rugbyn. Som vanligt skall man ju själv bort när det är gille på G. Jag åker till Stockholm för styrelsemöte med Svenska rugbyförbundet. Mitt första möte så det skall bli spännande och intressant.
På Pingvin i helgen blir det träningsmatcher för damer och herrar mot Uppsala avspark för damerna ca 13-13:30 för herrarna ca 15:00.
Lite tidigare vid ca 12 samlas Old-Boys och B-lagsspelare för lite touch och skryt och invägning för säsongen och kanske även lite sportdryck inblandat....
Samtidigt under både Lördag och Söndag bedrivs den nya barn och ungdomsledarutbildningen på klubben med ca 20-25 deltagare.
Som vanligt med så mycket rugbymänniskor samlade på samma ställe så lär det bli ganska länge på Lördagkväll innan det blir lugnt på klubben.
Kom gärna upp och titta på helgens träningsmatcher.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar