Om sidan

I denna blogg ger jag enbart min personliga åsikt. Det är inte en åsikt som står för de föreningar eller förbund jag är eller ev blir medlem i.
Just nu är jag Ordförande i Pingvin RC.
Mina favoritlag är naturligtvis Pingvin RC men också Wasps!

torsdag 23 april 2015

Licensiering och vårtrötthet

När vi är licensierade så har vi också en försäkring inom rugbyn kika på:
folksams försäkring

Det är inte bara viktigt att alla licensieras för att vi skall få försäkringar utan det är oerhört viktigt att vi faktiskt kan visa upp i idrottssverige och rugbyvärlden att vi blir fler. Desto fler vi är desto mer pengar får vi och desto mer pengar vi får desto lättare är det att bli fler....

Det var oerhört glädjande och komma till barn och ungdomsträningen på Pingvin igår då det säkerligen var mellan 75-100 barn/ungdomar som var igång på alla planerna. Det ger en energi att se alla som är igång!

Hoppas att man kommer över sin vårtrötthet och får lite mer energi igen så att man kan känna glädje!
Det har varit ganska segt på sistone och ibland undrar man om man har någon bristsjukdom eller nått. Man börjar ju undra när man ser andra studsa omkring och tycka att livet är underbart och solen är här när man själv känner sig som en björn som knappt kommit ur sitt ide ännu!

Skall försöka ta det lugnt på Lördag när vi skall till Odense med U16. Har ju inte sagt det till tränarna Fredric och Dave ännu men jag har planer på att bara smita med och vara en glad förälder som kanske kan smita iväg och dricka en öl och ligga på en filt i solen mellan matcherna medans de tar hand om grabbarna ;)
Får se om det lyckas eller inte men det skall bli roligt och se hur det är hos Odense Rugby jag har inte varit där innan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar