Om sidan

I denna blogg ger jag enbart min personliga åsikt. Det är inte en åsikt som står för de föreningar eller förbund jag är eller ev blir medlem i.
Just nu är jag Ordförande i Pingvin RC.
Mina favoritlag är naturligtvis Pingvin RC men också Wasps!

tisdag 14 april 2015

Sommarlängtan!

Längtar till sommaren!
Efter alla förberedande möten kring rugbyn under vintern och våren så längtar jag till sommaren och alla roliga rugbyaktiviteter.
Jag vill se våra ungdomslag komma igång, jag vill se damerna spela 15-manna, längtar efter herrarnas hemmamatcher och atmosfären kring dem med mycket folk på klubben och massor av rugbysnack.
Längtar framåt för att se om allt faller på plats som planeras och ordnas med. Väldigt nyfiken på hur långt vi kommer i Pingvin med våra tankar och ideer.
Vi kikar på hur vi skall få till rätt mått på vår huvudplan tom kanske kunna göra en "rugbyarena" av den.
Vi hoppas under året få till nya omklädningsrum och duschar för våra spelare.
Och naturligtvis hoppas vi kunna börja se att vårt arbete kring ungdomar och rugbyn i Pingvin ger utdelning.
Tror också att detta kan vara året då vår sociala sida också utökas ännu mer och visas upp för alla nya i föreningen. tror också att vi i år kan få skjuts på vår supportershop med supportertröjor mm.
Hoppas också på sportsliga framgångar för våra Damer och Herrar!
En mycket spännande säsong står för dörren!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar