Om sidan

I denna blogg ger jag enbart min personliga åsikt. Det är inte en åsikt som står för de föreningar eller förbund jag är eller ev blir medlem i.
Just nu är jag Ordförande i Pingvin RC.
Mina favoritlag är naturligtvis Pingvin RC men också Wasps!

torsdag 16 april 2015

Wasps skall bli Europas bästa och största klubb.

Skall bli väldigt intressant att följa Wasps utveckling.
http://www.coventrytelegraph.net/news/coventry-news/wasps-owner-derek-richardson-the-9048381

Det intressanta är just kopplingen kring "buissness" omkring rugbyn på arenan mm för att möjliggöra rugbyn.

Har många funderingar kring det även i Trelleborg och vad kan man göra i en "liten" förening för att få större intäkter som faktiskt återkommer år efter år och inte bara en engångssatsning.
I Pingvin jobbar vi intensivt med att försöka bygga upp inkomstkällor. En sån sida som man inte skall titta bort ifrån är kopplingen till hur många som spelar och hur många medlemmar man har. Med många medlemmar och ett starkt klubbhjärta så finns också intresse av att lägga ner lite mer pengar på supportersaker mm.
Sen tror jag att vi inom rugbysverige måste göra vissa delar eller tex den högsta serien mer seriös så att det faktiskt lockar mer att följa den. Med större intresse både av supportrar och media så har vi större chans att tjäna lite mer pengar till föreningen. Tror att vi måste bygga upp en större supporterbas och spelarbas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar