Om sidan

I denna blogg ger jag enbart min personliga åsikt. Det är inte en åsikt som står för de föreningar eller förbund jag är eller ev blir medlem i.
Just nu är jag Ordförande i Pingvin RC.
Mina favoritlag är naturligtvis Pingvin RC men också Wasps!

onsdag 8 april 2015

Oerhört glad och stolt!

Jag blir glad när det dyker upp mail från olika delar av vår förening och man inser att det är så många som gör så mycket. Många saker ligger i startgropen och många är engagerade.
Allt ifrån ett litet protokoll till omklädningsrum, Träningsläger för ungdomarna till satsning på Old-Boys och B-lag!
Det händer mycket och det värmer att se att det inte är samma personer på alla stolarna utan att vi faktiskt lyckats fördela arbetsuppgifterna ganska bra.
Med allt som är på gång inom Pingvin känns det som om att det kan bli en väldigt rolig säsong.
Det känns som om hela klubben är på fötter och det händer grejer hela tiden. Naturligtvis blir det krockar och missförstånd längs vägen men de mesta löser sig med lite god vilja och ett par goda skratt över en dricka.
Just nu är många delar av föreningen igång för att säsongen skall bli så lyckad som möjligt.
Naturligtvis så är de olika lagen inne i försäsongen med träningsmatcher mm men resten av Pingvin RC är också igång med allt från resor till sponsring till planering av vår internationella rugbyfestival i Augusti. Vi har folk som jobbar med sponsring, rekrytering, utbildning, supportershop, planer mm
Sitter och hoppas på att allt faller väl ut!
Tillsammans är vi starka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar