Om sidan

I denna blogg ger jag enbart min personliga åsikt. Det är inte en åsikt som står för de föreningar eller förbund jag är eller ev blir medlem i.
Just nu är jag Ordförande i Pingvin RC.
Mina favoritlag är naturligtvis Pingvin RC men också Wasps!

tisdag 21 april 2015

Rugbysverige

Nu händer det mycket i hela rugbysverige. det är möten och beslut och alla serier startar. Även om rugbysverige växer snabbt så är det fortfarande en ganska liten sport med ganska få inblandade. Många gånger är det samma människor som är engagerade på olika håll och som hörs och syns.
Jag är oerhört glad att dessa människor engagerar sig och för allt de gör.
När man är en ganska liten samling så kan det snabbt bli lite polariserat och kantigt för man hamnar på varsin sida för alla tycker vi lite annorlunda. I en större församling brukar saker och ting jämnas ut lite och de yttersta kanterna slipas av en aning.
Jag hoppas på att vi inom rugby kommer dit hän snabbt och att vi inte käbblar för mycket innan det. Det värsta som kan hända är att olika människor eller klubbar hamnar på kant med varandra och slutar samarbeta eller tom slutar engagera sig mer. Vi behöver en diskussion och kanske också en livlig diskussion ibland men vi får inte glömma den förlåtande sidan.
Jag hoppas att säsongen inte kommer att innebära för mycket käbbel och bråk utan att vi fortsätter koncentrera oss på framtiden med rekrytering och stabilisering.
Att ge klubbar och förbund en chans att sätta sina rutiner och börja skapa en långsiktig, hållbar plan för sina verksamheter oavsett om det är elit, utveckling eller socialt.
Önskar att folk kan ha lite tålamod och överseende med att de som sitter i styrelserna faktiskt är frivilliga och gör så gott de kan. Ibland blir det ont om tid men jag tror fortfarande att det är bättre att saker kommer ut även om det är i senaste laget.
En viktig sak är naturligtvis också att de som sitter i olika organisationer eller styrelser också har lite tålamod och inte ändrar allt hela tiden utan att man låter saker få testas och utvärderas och inte ändras på tycke och smak utan på saklighet och fakta.
Glöm inte att det är inte folks arbete att jobba i en styrelse eller vara engagerad i en förening, de är alla frivilliga och de skall vi vara rädda om och uppskatta!

Jag kan sakna ett forum för diskussion inom rugbysverige men jag vill inte ha Facebook varianten där folk häver ur sig vad som helst och det blir feltolkat mm. Frågan är vilken form skulle man kunna ha ett sådant forum i?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar