Om sidan

I denna blogg ger jag enbart min personliga åsikt. Det är inte en åsikt som står för de föreningar eller förbund jag är eller ev blir medlem i.
Just nu är jag Ordförande i Pingvin RC.
Mina favoritlag är naturligtvis Pingvin RC men också Wasps!

torsdag 16 april 2015

Tillägg

Lite tillägg efter gårdagens inlägg kring 10000 timmar. Vissa missförstod mig lite grann. Naturligtvis kan man ha talang och det gör livet lättare och är lättare att träna upp och naturligtvis kan man inte bara träna hur som helst i 10000 timmar och tro att allt blir bra men om man läste artikeln så stod där tex dessa saker att det skall vara RÄTT träning mm. Min andemening var att peka på att man faktiskt enligt vissa forskare kan träna sig upp till elit det behöver inte enbart vara talang och i det hänseendet är det ganska intressant hur vi tränar och lägger upp vår verksamhet i föreningarna. Jag får också stöd för det jag sagt i så många år. Ingen av oss kan säga vilket barn som blir bäst i sin idrott i äldre dagar.
dvs alla skall med och alla skall ha roligt.
Tyvärr ger också denna 10000 timmars teori stöd åt tex ryska gymnastikträningar mm.
Hur många av oss har inte sett barn bli utsorterade i unga åldrar i olika sporter?
Hur många av oss har inte varit med om att "talangerna" inte blommade ut, men träningsnarkomanen gjorde det?
Detta blir litegrann som resonemangen i skolan, hur kan vi se till så att alla kan ta del av rugbyn på sitt eget "bästa" sätt?
Jag tycker det är ett väldigt intressant ämne då vi nu har en stor utveckling inom rugbyn med en stor satsning på barn och ungdomssidan.
Alla vill vi att rugbyn skall växa och må bra men jag tror väldigt många är naturligtvis ute efter att den stora bredden också producerar en elit till seniorlag och landslag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar