Om sidan

I denna blogg ger jag enbart min personliga åsikt. Det är inte en åsikt som står för de föreningar eller förbund jag är eller ev blir medlem i.
Just nu är jag Ordförande i Pingvin RC.
Mina favoritlag är naturligtvis Pingvin RC men också Wasps!

torsdag 9 april 2015

Nervöst!

Fruktansvärt nervös inför grabbarnas träningsmatch idag. Det är Pingvins U16 grabbar som skall till Speed i Köpenhamn och spela träningsmatch. Delar av laget har jag varit med och tränat sedan de var 6-7 år gamla. Min son spelar i detta laget också. Vi har åkt på många turneringar och tourer tillsammans och det är ett härligt gäng.
Sista året har jag inte varit lika involverad i lagets träningar längre då de fått betydligt bättre tränare än mig men det gör mig ännu mer nervös inför säsongspremiären.
Hur ser laget ut då det ändrats en del sedan förra året. Vad har hänt under vintern med deras fysik och förmågor. Har de utvecklats från förra året då jag tyckte att de gjorde en stor resa från glada grabbar till unga män med lite vilja och jädra anamma.
Som sagt mycket spänd att se vad som händer på plan idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar