Om sidan

I denna blogg ger jag enbart min personliga åsikt. Det är inte en åsikt som står för de föreningar eller förbund jag är eller ev blir medlem i.
Just nu är jag Ordförande i Pingvin RC.
Mina favoritlag är naturligtvis Pingvin RC men också Wasps!

lördag 4 april 2015

Tjejrugby

Väldigt bra artikel i Trelleborgs Allehanda idag:
Skönt med en vettig satsning på Tjejerna/damerna. Vet att det just nu i Trelleborg pågår en uppstart just kring projekt runt tjejidrott vilket jag tror blir toppen.
Vi har i Pingvin alltid varit glada att vi haft tjejer i våra ungdomslag men om man skall vara ärlig så räcker inte detta och reglerna blir tuffare och tuffare kring när tjejerna skall börja spela för sig och inte blandat med killarna. I år är det from U14 dvs när man är 13 och 14 år, tror faktiskt inte det finns ett enda F14 lag i hela Sverige. Och tittat man vidare på det och vill ha tjejer i landslag och seriespel hur många tjejer behöver vi inte då????
Hoppas att vi kan få igång mer tjejrugby än idag. vet att vi är på god väg i Pingvin och med lite rekrytering kan vi faktiskt ha ett eget F14 till sommaren men och då är det ett stort MEN vem skall de möta? Det kvittar ju om vi har lag om ingen annan har det.
Tror att Rugbyn har massor att ge till just tjejer och hoppas på ett suveränt tjejår i år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar